Aktualność

Colour Road 2023/24. Firma RENOLIT wyrusza w kolejną podróż po trendach

Nie pytaj, co świat może zrobić dla ciebie, ale co ty możesz zrobić dla świata. Według ekspertów RENOLIT to kierunek, w którym powinniśmy zmierzać w obliczu niepewności i zagrożeń, jakie tworzy dla nas rzeczywistość. Dają temu wyraz w najnowszym przewodniku po kolorach na lata 2023/24. Przyjrzyjmy się im.

Trendservice Colour Road od firmy RENOLIT

To już kolejna edycja przewodnika opracowanego przez specjalistów marki RENOLIT. Według autorów, jego zadaniem jest wskazanie drogi do trendów kolorystycznych 23/24 dla branży wyposażenia wnętrz. Przewodnik odnosi się do światowych trendów i zmian, powstaje przy ścisłej współpracy z instytutami badań trendów i ekspertami w tej dziedzinie.

Colour Road daje producentom mebli, podłóg, drzwi, paneli ściennych i przyczep kempingowych inspirujące wskazówki, które kolory i materiały będą modne – wyjaśniają eksperci RENOLIT. – Kolory pochodzą z wizualnie potężnych obrazów, które otwierają światy i inspirują projektantów produktów w zakresie projektowania wnętrz.

W zestawieniu na lata 2022/23 autorzy przewodnika stawiali na różne wymiary ludzkiego życia i podjęli próbę zespojenia go z naturą, kosmosem, a także światem cyfrowym – naszą nową rzeczywistością, która zaczyna coraz bardziej przenikać do sfery codziennego życia. Tegoroczna edycja kładzie nacisk na bogactwo naszego wewnętrznego, ludzkiego świata i na to, w jaki sposób może ono wpływać na otoczenie, w którym żyjemy. Dlatego dla przewodnika Colour Road 2023/23, jego autorzy wybrali hasło: WKŁAD W POKÓJ ŚWIATA. Słowem kluczem jest tutaj „wkład”, wskazujący, że aby dostrzec zmiany na świecie, musimy przybrać aktywną postawę i zacząć zmiany od siebie.

Przeczytaj również: Colour Road 2022/23. Przewodnik po trendach kolorystycznych i wzornictwie firmy RENOLIT

Zadbaj o własną świadomość

To pierwsza wskazówka, jaką dają autorzy przewodnika. Jak tłumaczą:

Niepewność i zmiana stały się naszymi towarzyszami. To wyzwanie, aby zachować równowagę i znaleźć własne zadowolenie. Tylko ci, którzy są w zgodzie ze sobą, którzy są świadomi siebie i swoich mocnych stron, mogą spotkać innych w ten sam sposób. 

Uspokajające i naturalne wsparcie dla rozwijania samoświadomości mają zapewnić miękkie i dyskretne kolory neutralne. Ciepła szarość INNER PEACE tworzy poczucie harmonijnego spokoju i wspiera kontemplację. CONSCIOUS nawiązujący do naturalnego beżu ma zwracać uwagę na świadome korzystanie z zasobów własnych, ale też natury i społeczeństwa. TRUST YOU to kolor akcentujący. Pastelowy, ale wyrazisty róż zachęca do wykorzystywania dostępnej energii, by stworzyć coś dobrego. Paletę dopełnia głęboki odcień mineralnej czerwieni VALUES, która ma trafiać prosto do serca, ucieleśniać siłę i uznanie. Ta emocjonalna czerwień zaprasza do refleksji nad własnymi wartościami i postawami, docierając zarówno do umysłu, jak i do ciała.

Zadbaj o innych

Innym aspektem naszej codzienności jest opieka zbiorowa, którą autorzy przewodnika stawiają ponad indywidualizmem:

Indywidualność i autoekspresja silnie ukształtowały nasze zachodnie społeczeństwo. W ich obliczu, stare tradycje, jak starożytna afrykańska filozofia życia, Ubuntu, nabierają nowego, ważnego znaczenia. „Jestem, ponieważ ty jesteś” to idea życia w naturalnej i duchowej zależności. Może pokazać nam alternatywne sposoby życia w łączności ze sobą. Ten sposób myślenia ożywiliśmy odważnymi, wesołymi i energetycznymi kolorami. 

Już pierwszy z nich TAKE CARE nawołuje do idei opieki. Wyrazisty fiolet wzmacnia koncentrację i świadomość, a równoważy go ciepły, intensywny pomarańcz GLOW, nawiązujący w odcieniu do spektakularnego zachodu słońca. Ten odcień nie tylko pobudza kreatywność, ale sprawia też, że to, co wnosimy do świata naszego i innych lśni pięknym blaskiem. Po przeciwnej stronie tej palety znajduje się WAVE BLUE CLASSIC, bardzo głęboki i dynamiczny granat, który stanowi dobrą podstawę do łączenia wibracji i efektywnych relacji. Wspiera go OPEN SKY, nowoczesny, świeży niebieski o wysokiej intensywności i doskonałej równowadze. Reprezentuje otwarty umysł, który nie zna granic, gdzie różne myśli z różnych źródeł mogą się ponownie łączyć, tworząc zaskakujące rezultaty.

Zadbaj o środowisko

Wraca również idea dbania o zdrowe środowisko, ale tym razem wydźwięk jest dużo silniejszy:

Kryzysy uczą nas, że nie możemy żyć tak, jak kiedyś i musimy fundamentalnie zmienić nasze postawy oraz zachowania, aby zachować naszą planetę i naszą przyszłość. Wybraliśmy tę prawdę jako punkty wyjścia dla naszego trzeciego tematu przewodniego, który dotyczy aspektów lepszego i zdrowszego środowiska. 

Paletę rozpoczyna miękka, stonowana żółć WHEAT, która przywołuje obraz niekończących się pól pszenicy i przypominam o wyzwaniu, jakim jest zapewnienie wystarczającej ilości podstawowego pożywienia dla stale rosnącej światowej populacji. DENIM SUEDETTE MATT CLASSIC, bladoniebieski odcień z elementami przypominającymi czerń nawiązuje do mody dżinsowej i nawołuje do stosowania nowych procesów produkcyjnych przyjaznych dla środowiska i recyklingu. Ziemisty, ciepły brąz RICH SOIL symbolizuje rosnącą świdomość wartości naszych gleb, ich wrażliwości i ochrony. Całość dopełnia EXTREME GREEN, zieleń, ale w odważnym połączeniu z barwą niebieską. Przywołuje skojarzenie ze szmaragdowozielonym kameleonem, przypominając nam o zdolnościach adaptacyjnych, których potrzebujemy dla zrównoważonych form mobilności, rozwoju miast i życia.

Colour Road 2023/24

Zadbaj o kolorystykę swoich meblowych kolekcji

Skontaktuj się z nami i spytaj o palety kolorystyczne Colour Trends 2023/24. Stwórzmy razem wyjątkowe kolekcje meblowe, na jakie konsumenci czekają.

Poprzedni wpis

Domy modułowe zyskują na popularności z każdym rokiem, a producenci na całym świecie dostrzegają ich zalety oraz potencjał wzrostu. W Melaco rozumiemy tę tendencję i oferujemy swoje usługi w zakresie produkcji mebli dla domów modułowych. W jaki sposób możemy pomóc? Sprawdź.

Następny wpis

Polska jest trzecim po Chinach i Niemczech największym eksporterem mebli na świecie, ale mierzy się z dużą konkurencją ze strony producentów azjatyckich i państw Europy Środkowo-Wschodniej. Czy zrównoważona produkcja będzie czynnikiem, który wyróżni polskie firmy? Przyglądamy się wnioskom z raportu przeprowadzonego przez PKO BP.

Kontakt

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące oferty MELACO, warunków współpracy oraz zamówień. Napisz lub zadzwoń do nas.

DANE KONTAKTOWE

Melaco sp. z o.o.

ul. Ciepielowska 9
67-100 Nowa Sól

 

DZIAŁ SPRZEDAŻY

Agata Sroczyńska

koordynator ds. sprzedaży

DZIAŁ SPRZEDAŻY

Beata Prałat

specjalista ds. sprzedaży