Jak wyjść obronną ręką z pandemii? Rozmowa z Beatą Piotrowską, Z-cą Dyrektora ds. Produkcji i Rozwoju

Aktualność

Jak wyjść obronną ręką z pandemii? Rozmowa z Beatą Piotrowską, Z-cą Dyrektora ds. Produkcji i Rozwoju

Ograniczyć produkcję czy ruszyć z pracami pełną parą? Szukać kontrahentów czy realizować własne projekty i pomysły? Przed tymi i innymi pytaniami w trudnym roku 2020 stanęła Beata Piotrowska, zarządzająca produkcją w firmie Melaco. Jakie firma podjęła decyzje i jakie były ich konsekwencje? Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Beatą Piotrowską, Zastępcą Dyrektora ds. Produkcji i Rozwoju.

Jak miniony rok, zdominowany przez sytuację pandemiczną, prezentował się z punktu widzenia Melaco?

Rok był trudny – zupełnie nieoczekiwanie, ponieważ pierwszy kwartał zapowiadał wyjątkowo dobry rok. Pandemia naturalnie spowodowała perturbacje, które swoim zasięgiem objęły rozmaite firmy, producentów i, przede wszystkim, całe nasze życie.

Powiedziałabym jednak, że chociaż ciężki, rok ten był bardzo ciekawy. Wyzwolił we wszystkich członkach załogi Melaco bardzo dużą mobilizację, pomysły, inwencję, która zrodziła zupełnie nieoczekiwane efekty. Jest zupełnie jak w popularnym powiedzeniu – „co nas nie zabije, to nas wzmocni”. Jeżeli piętrzą się problemy, paradoksalnie zaczynamy pracować z większą intensywnością, myśleć, co można zrobić inaczej i lepiej, co należy usprawnić. Wierzymy, że potrzeba jest matką wynalazku – zaczynamy realizować nowe pomysły w oparciu o to, co dzisiaj wiemy i posiadamy.

W okresie pandemicznym opracowaliśmy świeże rozwiązania, które przekuliśmy w nowe zamówienia i w nowych klientów, zainteresowanych współpracą z Melaco. Pojawiły się naprawdę skomplikowane zapytania czy tematy, które zmusiły nas do intensywnego myślenia i zaowocowały najciekawszymi produktami. Dało nam to ogromną satysfakcję, udowodniliśmy sobie, że potrafimy – i to jest chyba ważne.

Mówi Pani o nowościach produkcyjnych. Czy podsunęły one pomysły na inwestycje lub umożliwiły stworzenie konkretnych planów na rozwój parku maszyn, w którym się teraz znajdujemy?

Na pewno poskutkowało to koncepcją zmian organizacyjnych w firmie, obejmujących formułę funkcjonowania określonych wydziałów. Jeżeli chodzi o innowacje – dysponujemy technologią FLICK&CLICK™, czyli beznarzędziową technologią montażu, w której pracujemy na konkretnym typie połączenia. Na rok 2021 zaplanowaliśmy realizację i wdrożenie zupełnie nowego typu połączenia elementów właśnie w oparciu o technologię FLICK&CLICK™. Jesteśmy w trakcie przygotowywania zarówno narzędzi, osprzętu do maszyn – ponieważ wymagane są zupełnie nowe agregaty, z jakimi nie mieliśmy do tej pory do czynienia – jak też konkretnego oprogramowania. W przyszłym roku zatem obieramy nowy kierunek, który pociągnie za sobą cały szereg przemian.

Przeczytaj również: Technologia na click – na czym polega?

Home Office Select
Home Office Select

Czy sytuacja pandemiczna otworzyła możliwości produkcji wyrobów, których uprzednio nie braliście pod uwagę? Jak zareagowali inni przedstawiciele branży?

W wielu przypadkach branża zareagowała podobnie. Sytuacja pandemiczna, jak wcześniej wspomniałam, wyzwoliła nowe pomysły i zmusiła nas do przyspieszenia rozwoju w nowych obszarach. W przypadku Melaco pozwoliła na wypracowanie świeżych rozwiązań i wprowadzenie nowych materiałów.

Wprowadzając takie wyroby, jak panele dekoracyjne Design Solutions™ czy płyty meblowe Complete Skin oraz kolekcje Home Office czy Home Store, zaczęliśmy się poruszać w zupełnie nowych technologiach powierzchni. Dotyczy to absolutnie innowacyjnych folii PREMIER MATT, o których pisaliśmy już na stronie.

Fronty MELAFOL w wykończeniu PREMIER MATT

Premier Matt

Czym zatem charakteryzują się folie PREMIER MATT? Dlaczego są innowacyjne?

Folie PREMIER MATT mają przepiękną, matową strukturę i wyróżniają się charakterystycznym efektem anti-fingerprint, który sprawia, że na powierzchni nie pozostają odciski palców. Właśnie tego najczęściej obawiają się użytkownicy analogicznych materiałów.

Ponadto, innowacyjna technologia PST zastosowana przez producenta folii umożliwia autoregenerację – drobne uszkodzenia czy rysy znikają pod wpływem temperatury. W mojej ocenie jest to rzecz zupełnie niespotykana w kontekście technologii materiałów pokryciowych.

Przeczytaj również: PREMIER MATT – nowy standard wykończenia płyt meblowych

Jesteście zadowoleni z tego, jak minął Wam rok? Melaco zwyciężyło trudności?

To pytanie o to, czy polegliśmy, czy zwyciężyliśmy. W mojej ocenie jak najbardziej zwyciężyliśmy. Ten rok nie różnił się od poprzednich – wcześniej, podobnie jak teraz, przymierzaliśmy się do inwestycji i innowacyjnych rozwiązań. Zapał, energia, pomysły, które towarzyszyły nam w całej sytuacji zdecydowanie świadczą o sukcesie Melaco.

Czy szczególnie na początku pandemii pojawiały się sytuacje stresowe? A może byliście w stanie od razu zapewnić pracowników Melaco o stabilnej pozycji na rynku?

Atmosfera, jaka panowała od początku pandemii, jest zasługą przede wszystkim wiceprezesa Dariusza Piotrowskiego , który solidnie i rzeczowo informował pracowników, co się dzieje, jak odnajduje się w tej sytuacji nie tylko ogół branży, ale też nasza firma i partnerzy handlowi – zarówno dostawcy, jak i klienci. Nie ulegliśmy panice. Na zwiększone poczucie bezpieczeństwa miało wpływ choćby bieżące uświadamianie pracowników Melaco o tym, które zamysły będziemy realizować i w jaki sposób zamierzamy do nich podejść. Przyjęli to ze spokojem, zrozumieniem i zaangażowaniem. Myślę, że ma to duże znaczenie – w tych czasach każdy gwałtowny, paniczny ruch mógł spowodować zgoła odmienne skutki.

Jako osoba zarządzająca produkcją mogę powiedzieć, że wszyscy podeszli do swoich obowiązków wyjątkowo rzetelnie, solidnie, z pełną odpowiedzialnością.

Beata Piotrowska, Zastępca Dyrektora ds. Produkcji i Rozwoju

Chciałabym podziękować całej załodze Melaco za to, że w tak trudnym okresie nikt nie poddał się panice, fake newsom czy przerażeniu, realizując wszystko, co było do zrealizowania i nieustannie przekraczając nasze oczekiwania. Pracownicy starali się wykorzystać wszystkie możliwości, które dla nich stworzyliśmy; wyrazili chęć i wolę, aby się szkolić, zdobywać nowe umiejętności, doskonalić, przekwalifikowywać.

Część osób, które być może jeszcze rok temu znajdowały się w zupełnie innym miejscu, dzisiaj stoi przy maszynach jako kompletnie inni ludzie, dysponujący nowymi umiejętnościach – bardzo cenię to, że się nie poddali.

Czy macie plany na nowy rok? A może w sytuacji pandemicznej lepiej zachować ostrożność?

Planować trzeba zawsze! Myślę, że będziemy rozwijać wszystko, co zrealizowaliśmy w starym roku. Nowe produkty, tematy, z którymi ruszyliśmy i które już dzisiaj funkcjonują na rynku mają ogromne znaczenie i oferują spore możliwości rozwoju . Nie jest tak, że nowy produkt od razu odnosi sukces; wszystko wymaga czasu, ale wierzymy, że kontynuacja określonych działań i dalszy rozwój przyniosą w 2021 roku niesamowite efekty. Pomysłów nam nie brakuje – jakoś tak mamy, że nie potrafimy spocząć na laurach. To jest właśnie najlepsze – że człowiek cały czas czeka, co będzie dalej!

Poprzedni wpis

Wszelkie prognozy trendsetterów na 2020 zawiodły już na początku roku, kiedy koronawirus zamknął nas w domach. Nie ulega jednak wątpliwości, że pandemia zmieniła nasze postrzeganie codziennej, domowej przestrzeni i ten trend jest najważniejszy w przewidywaniach na 2021 rok. Co będzie królowało wśród wyborów urządzających się osób i w jaki sposób produkty Melaco wpisują się w te trendy? Sprawdź.

Następny wpis

Linia Home Office i Home Store powstała, by pomagać ich użytkownikom stworzyć komfortową i ergonomiczną przestrzeń do pracy w domu. Zobacz, jak możliwości naszych mebli modułowych wykorzystał architekt wnętrz.

Kontakt

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące oferty MELACO, warunków współpracy oraz zamówień. Napisz lub zadzwoń do nas.

DANE KONTAKTOWE

Melaco sp. z o.o.

ul. Ciepielowska 9
67-100 Nowa Sól

 

DZIAŁ SPRZEDAŻY

Piotr Walczak

kierownik działu sprzedaży

DZIAŁ SPRZEDAŻY

Leszek Niemczynowski

specjalista ds. sprzedaży