Zrównoważony rozwój dla środowiska w MELACO

aktualność

Zrównoważony rozwój dla środowiska w MELACO

Nieustannie rozwijamy naszą produkcję, ale ani na chwilę nie zapominamy o środowisku naturalnym. Jak dbamy o zrównoważony rozwój dla środowiska i jak na naszą pracę wpłynęła nagroda przyznana przez Forest Stewardship Council®? Przeczytaj rozmowę z Beatą Piotrowską, Z-cą Dyrektora ds. Produkcji i Rozwoju.

Koniec roku przyniósł MELACO duży sukces – nagrodę w konkursie Forest Stewardship Council®. Czym jest dla firmy takie wyróżnienie?

Jest ono bardzo istotne, bo cały czas mówimy o zrównoważonej gospodarce praktycznie we wszystkich dziedzinach życia. Jeżeli wpisujemy się w ten aspekt ochrony lasów, gospodarki leśnej i ochrony naszych zasobów, czyli tego, co zostawiamy na przyszłość naszym dzieciom oraz kolejnym pokoleniom, to jest to bardzo ważne. A w MELACO robimy to już od 8 lat.

Przeczytaj również: MELACO z nagrodą FSC Furniture Awards

Natomiast dla mnie osobiście ciekawe jest to, że po przyznaniu tej nagrody i zamieszczeniu na ten temat informacji w mediach, mnóstwo naszych partnerów handlowych i nie tylko odezwało się z gratulacjami – za nagrodę, ale też z gratulacjami z tego tytułu, że pracujemy w ten sposób, myśląc globalnie. To jest duża satysfakcja.

Czy od momentu otrzymania nagrody FSC® coś się zmieniło w firmie? W planach produkcyjnych albo w zawieranych kontraktach z partnerami?

Nasza produkcja pod kątem wykorzystywanych surowców nie zmieniła się, bo obecnie cały surowiec, na którym pracujemy, to surowiec certyfikowany FSC®. To, co się natomiast zmieniło i co ma duże znaczenie, to większa proporcja klientów, którzy odbierają w tej chwili wyroby certyfikowane.

Klient ma możliwość wyboru, czy produkt, który dostarczamy, ma być wyprodukowany na bazie certyfikowanego surowca czy nie. Dla niektórych klientów nie było to wcześniej istotne. Zauważyliśmy jednak, po opublikowaniu informacji o nagrodzie, że współpracujące firmy zaczęły inaczej na to patrzeć. Myślę, że to zadziałało trochę mobilizująco, bo skoro to była pierwsza międzynarodowa edycja i za rok w konkursie mogą wziąć udział inne firmy, zaczyna być dla nich istotne to, że pracują na surowcu, który jest certyfikowany i że sprzedają wyroby z certyfikatem.

To zmiana w świadomości? Cena przestaje mieć znaczenie w obliczu rozwiązań przyjaznych środowisku?

Myślę, że tutaj w ogólnie nie chodzi o cenę, a bardziej o to, że w tej chwili klient końcowy zaczął zwracać większą uwagę na to, co kupuje. Mówiłam też o tym, kiedy otrzymaliśmy nagrodę. Nastąpiła pewna zmiana pokoleniowa i to, co dla dotychczasowej grupy klientów nie miało większego znaczenia, dla młodych ludzi jest istotne. Młodzi konsumenci szukają wyrobów w Internecie, rozwija się rynek e-commerce, gdzie panuje ogromna konkurencja i żeby się wyróżnić, zwrócić uwagę klienta na swoje wyroby, trzeba przyciągać uwagę właśnie takimi niuansami. Obecni klienci końcowi są bardziej skłonni, żeby wybrać produkt ekologiczny i to ta grupa jest w mojej ocenie najbardziej świadoma. To ona kształtuje rynek.

Przeczytaj również: Certyfikat FSC® – co to jest i o czym świadczy?

Cena nie ma takiego znaczenia, bo w tej chwili koszt surowców z certyfikatem i bez jest podobny. Jeszcze parę lat temu, kiedy zaczynaliśmy sprowadzać do naszego zakładu płyty certyfikowane, to ta różnica w cenie była odczuwalna. Dzisiaj już nie jest.

Czy w związku z nagrodą i szerszą informacją o tym, że MELACO działa na certyfikowanych surowcach, pojawiły się nowe realizacje? Czy zmienił się profil partnerów, z jakimi współpracujecie?

Cały czas działamy w dużej mierze z większymi firmami, które mają ustabilizowaną pozycję na rynku i istnieją od lat. Pojawiły się natomiast firmy, które zainteresowały nasze technologie. Szczególnie te związane z beznarzędziowym montażem, czyli system Flick&Click™ oparty na technologii beznarzędziowego montażu Threespine® oraz połączenie CORNER90, wywodzące się z tej technologii. W związku z tym otrzymaliśmy zapytania odnośnie prototypowania wyrobów i w czwartym kwartale ubiegłego roku zajmowaliśmy się realizacją tych prototypów. W tym roku uzgodnienia znalazły finał i w tej chwili realizujemy kolejne transze po seriach zerowych, kolejne transze produkcyjne.

Dowiedz się więcej: System Flick&Click™

To są firmy z rynku niemieckiego, holenderskiego oraz z Wielkiej Brytanii, są to bardzo ciekawe produkty na bazie płyt laminowanych, ale też bardziej nietypowe. Na przykład, dla jednego z klientów zaczęliśmy przygotowywać wyroby na cienkiej płycie, 12-milimetrowej w technologii CORNER90. To było dla nas interesujące wyzwanie.

Beznarzędziowy montaż to główny powód, dla którego klienci decydują się na zastosowanie systemu Flick&Click™ czy są jeszcze inne ważne aspekty?

Powodów jest kilka. Z jednej strony, nowa technologia, która podnosi wartość wyrobu, jego prestiż, bo jest nowością na rynku. Z drugiej strony, wygoda klienta końcowego, który otrzymuje produkt w paczkach i dzięki systemowi Flick&Click™ może go złożyć szybko i w intuicyjny sposób.

Inny aspekt to innowacyjność, która pozwala wyróżnić się na rynku, gdzie panuje natłok towarów, a cena przestała być już wyróżnikiem. Kiedyś panowała zauważalna tendencja, że im niższa cena, tym szansa na większą liczbę klientów rosła. Dzisiaj klientów przekonuje wspomniana już ekologia, materiał, z jakiego produkt jest wykonany i jego funkcjonalność. W tym przypadku zarówno zastosowanie surowców z certyfikatem FSC®, jak i systemu Flick&Click™, który przyczynia się do zmniejszenia gabarytów przesyłki, zmniejszając ślad węglowy, to rozwiązania, które mogą te oczekiwania spełniać.

Dziękujemy za rozmowę.

Poprzedni wpis

Wymagający konsumenci chcą tworzyć wnętrza z charakterem, które oddadzą ich styl życia i gust. Jak stworzyć fronty do mebli pokojowych, by te potrzeby zaspokoić. Poznaj nasze inspiracje.

Następny wpis

Firma RENOLIT to nasz wieloletni Partner i dostawca wysokogatunkowych folii polimerowych, który bardzo dokładnie śledzi panujące trendy. Jakie kolory i faktury będą dominowały w bieżącym i przyszłym roku? Sprawdź.

Kontakt

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące oferty MELACO, warunków współpracy oraz zamówień. Napisz lub zadzwoń do nas.

DANE KONTAKTOWE

Melaco sp. z o.o.

ul. Ciepielowska 9
67-100 Nowa Sól

 

DZIAŁ SPRZEDAŻY

Agata Sroczyńska

koordynator ds. sprzedaży

DZIAŁ SPRZEDAŻY

Beata Prałat

specjalista ds. sprzedaży